Ao no Kanata no Four Rhythm
Osiągnięcia naukowe niedalekiej przyszłości przyczyniają się do odkrycia
antygrawitonów i wykorzystania ich w konstrukcji butów umożliwiających
ludziom latanie. Podbijanie przestworzy staje się powszechną praktyką, a
za jego najbardziej widowiskowy przejaw uznaje się sport, tzw.
Podniebny Cyrk. Powietrzne współzawodnictwo swego czasu było ulubioną
rozrywką kochającego niebo Masayi Hinaty. Niestety, kiedy odniósł
sromotną porażkę, z bólem porzucił to zajęcie. Tymczasem do jego szkoły
przenosi się Asuka Kurashina, różowowłosa piękność zafascynowana
Podniebnym Cyrkiem, ale kompletnie zielona w temacie. Masaya ma nauczyć
ją latania, dzięki czemu powraca u niego pasja z dawnych lat.
Bubuki Buranki
Gdy po dziesięciu latach do Japonii wraca Azuma Ikki, z pozoru zwykły
chłopak, z całą pewnością nie spodziewa się tego, co go spotka. Chwilę
po dotarciu do kraju zostaje napadnięty przez grupę uzbrojonych
nieznajomych i wzięty za zakładnika. Z opresji ratuje go jednak Kogane
Asabuki, koleżanka z dzieciństwa naszego głównego bohatera, dzierżąc
nietypowy przedmiot - Bubuki, broń posiadającą własny rozum. W ten
sposób Azuma dowiaduje się o istnieniu dziwnego narzędzia walki i szybko
staje się użytkownikiem Bubuki. Wraz z kompanami, których udało im się
znaleźć, nasza dwójka wyrusza w pełną wrażeń podróż mającą na celu
wskrzeszenie potężnego tytana imieniem Buranki, śpiącego gdzieś w
zakamarkach podziemi.
Dagashi Kashi
Ojciec Kokonotsu Shikady prowadzi rodzinny
biznes na wsi, którym jest sklep ze słodyczami. Naturalnym jest więc
fakt, że pragnie, aby jego syn przejął go pewnego dnia. Kokonotsu jednak
ma inne plany co do swojej przyszłości, bowiem chce on zostać mangaką.
Niespodziewanie, w jeden z letnich dni, zjawia się w sklepie ładna, ale
bardzo dziwna dziewczyna imieniem Hotaru Shidare, która jest córką
właściciela wielkiej cukierni. Okazuje się wtedy, że ojciec Shikady jest
sławny w świadku słodyczy, a celem dziewczyny jest zwerbowanie go do
jej rodzinnej firmy. Staruszek się zgadza, ale pod jednym warunkiem –
jego syn musi zostać jego następcą. Hotaru ma teraz trudne zadanie,
jakim jest przekonanie Kokonotsu do porzucenia marzenia o byciu mangaką i
nakłonienie go do zostania sklepikarzem.
Divine Gate
Gdy otworzyła się brama między niebem,
światem zmarłych a ziemią, cały glob zanurzył się w chaosie. Aby
opanować sytuację, zostaje powołana rada światowa, która osiąga
spektakularny sukces i tym samym porządek zostaje przywrócony. Po latach
tytułowa "boska brama" staje się tylko miejską legendą, w którą wierzą
nieliczni. W tych okolicznościach zostali zebrani chłopcy i dziewczęta,
których rada uznała za godnych podjęcia wyzwania, jakim jest dotarcie do
portalu. Każdy z naszych bohaterów ma do osiągnięcia swój własny cel,
który bez pomocy bramy byłby niemożliwy do zrealizowania. W końcu
mawiają, że ten, kto dotrze do boskiego przejścia, będzie mógł
poustawiać świat po swojemu. To krzyżuje losy szóstki protagonistów Divine Gate.
Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo!
Młody nołlajf Kazuma Satou wybiera się kupić nowiusieńką grę. Jego
wyjście z domu kończy się tragiczną śmiercią. Bogini bez majtek odradza
pójście do nieba, a proponuje reinkarnację w świecie rodem z gry rpg. Co
wybierze ciapowaty nerd?
Luck & Logic
W 922 roku L.C. ludzkość mierzy się z
ogromnym kryzysem. Po zakończeniu blisko stuletniej wojny demoniczni
bogowie (majin) ze świata Tetraheaven atakują świat ludzi Septpia, by
uczynić z niego swoją siedzibę. Rząd zmuszony jest do zatrudnienia
specjalnej grupy ludzi znanej jako Logikaliści, która dzięki
zapożyczonym od bogiń mocom jest w stanie walczyć z najeźdźcami z innego
świata. Historia zaczyna się, gdy zwykły nastolatek, Yoshichika
Tsurugi, pomagając ofiarom jednego z ataków, spotyka na swojej drodze
boginię Atenę. Obdarowuje go ona "Logiką", wiążąc tym samym ze sobą ich
losy. Od tej pory przyszłość tego świata zależeć będzie od szczęścia i
mocy Logikalistów.
Musaigen no Phantom World
W bliskiej przyszłości, w świecie stworzonym dzięki ludzkiej wyobraźni,
pojawiają się istoty, które ludzie określić by mogli jako duchy lub
potwory. Nazywane są one „fantomami”. Piętnastoletni Haruhiko Ichijou
uczęszcza na pierwszy rok w Akademii Hosea razem z o rok starszą Mai
Kawakami, walczącą ze stworami za pomocą zdolności „Duch Pięciu
Żywiołów”; rówieśniczką Reiną Izumi, posiadającą zdolność „Pożeracz
Fantomów” i szesnastoletnią Koito Minase, która zwalcza je samotnie.
Doświadczają oni wzlotów i upadków szkolnego życia, do czasu aż pewne
zdarzenie prowadzi ich do poznania prawdy o tym świecie.
Prince of Stride: Alternative
Akcja anime obraca się wokół "Stride", ekstremalnego sportu angażującego
sześcioosobowe drużyny ścigające się w sztafecie na terenie całego
miasta. Akademia Honan i inne uczelnie rywalizują o zwycięstwo w "End of
Summer", turnieju wschodniej Japonii.
Tymczasem w Akademii Honan studenci pierwszego roku, Takeru Fujiwara i
Nana Sakurai, próbują wznowić działalność dotychczas zamkniętego klubu
Stride. Ale aby ponownie mógł zacząć działać, muszą zrekrutować sześć
osób do drużyny, co okazuje się nie być takie proste.
Schwarzesmarken
Spin-off serii Muv-Luv Alternative: Total Eclipse. Rok 1983, dziesięć
lat po inwazji kosmitów. Ludzkość po początkowych porażkach zaczyna
stawiać opór najeźdźcy z kosmosu. Wszystko to zawdzięcza TSF'om,
potężnym maszynom bojowym. To głównie dzięki nim Europa nie upadła, a
broni się nadal na terenie Niemieckiej Republiki Demokratycznej.
Historia opowiada nam o losach członków elitarnego 666 szwadronu
"Schwarzesmarken" - ośmiu z ogromnej liczby bohaterów tamtych czasów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz